fredag 2. november 2007

Hva var det jeg sa?

For noen dager siden ble det tatt opp muligheten om å bygge ut et lyntognett mellom de viktigste byene i Norge. Det skal visstnok være miljøvennlig. Men en fin kombinasjon av både jernbane og vei er nok løsningen på sikt uansett. E24.no kommenterer dette forslaget MED tall, som ikke var skremmende mye av i artiklene som beskrev lyntog-planen.

Jeg som privatbilist tenker: får vi motorveier kan jeg endelig kjøre opp Gudbrandsdalen uten å frykte frontkollisjon (som ofte er snipp snapp snute), endelig spare mye tid og penger på vei til hytta, kjøre forbi lastebiler som er foran uten å stresse særlig, kunne slappe LITT mer av på en slik langtur med tanke på at det ikke lenger blir kollonnekjøring, fotobokser overalt mm.
Men dette er bare mine gevinster!
Tenk på transportnæringen! Jeg lever ikke av å kjøre bil opp gjennom dalen, men det er det veldig mange andre som gjør!

Det er vel bare å smøre seg med litt god norsk tålmodighet, mens vi ser på Polen som bygger et motorveinett som kommer til å havne i samme klasse som resten av vest-Europa. Tror de skal ha 2000km motorvei innen 15 år eller noe sånt. Dere får rette på det hvis det er feil.

Oppfordring til det Norske Storting; bygg veier for transportnæringen og for det norske folk som i økende grad dør pga mangel på motorveier (ikke pga dårlige veier)

Ingen kommentarer: